torsdag 29 november 2012

17 nystan senare..

Igår var Anna-Carin hos mig på besök.
Hon hade bett om en date med mig samt med min garnvinda och nystmaskin, såhär i efterhand tror jag nästan att hon var mer intresserad av nystmaskinen än mig..
17 härvor skulle nystas och det var sannerligen ett dagsverke, särskilt det krånglade Madeleinetosh Merino DK som var högst ovilligt att bli nystat.
Jag tittade bara på och maskade av en koftärm tills Muffin tyckte att det var färdigstickat och började attackgosa mig. Tesslan nöjde sig med att snarka i soffan bredvid Anna-Carin som är en av hennes favoritklappare.

 Anna-Carin och hennes 17 härvor, hon såg inte lika glad nu när hon var färdig..

När Muffin inte ville gosa låg han på golvet under garnvindan och tramsade sig

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att sitta och gosa med en katt och titta på när någon annan arbetar.

    Jag äger varken garnvinda eller nystmaskin, men oj vad jag saknat det ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En granvinda och nystmaskin är verkligen toppen att ha - tänk så mycket värdefull sticktid du får över när du kan nysta i ett nafs!

      Radera
  2. Hej! Du har vunnit en print i min utlottning! Maila mig vilken du vill ha, plus din adress; karin.elisabet.jansson@gmail.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg