tisdag 5 februari 2013

Botanical Garden of Kandy

Första helgen på Fridsro tog jag en tur till den botaniska trädgården i Kandy.
Förr var den endast kungligheter som fick besöka trädgården men nu för tiden är den som tur var till för alla.
Jag gick och njöt i flera timmar av Tim Burton lika barrträd, palm alléer, ekorrar och världens äldsta träd!

 Kaktushuset var tyvärr stängt när jag var där men jag fotograferade in mellan gallret. 
Jag är väldigt svag för lerkrukor och som liten var det enbart kaktusar som jag hade i mitt söderfönster.
Att titta på kaktusarna var min favoritsyssla när vi besökte den lokala handelsträdgården. Jag döpte alla mina kaktusar och hade små namnskyltar framför varje kruka.
Ja, det var kanske något av en parentes, men kaktusar är fina helt enkelt!

 Det här är en lena, så heter denna typen av ekorre på sinhale. Den var extremt nyfiken och sprang runt om fötterna på mig och försökte klättra upp på mig medans jag fotograferade den.

 En av de många palm alléerna som kantade stigarna i den botaniska trädgården.
Just de här mätte 21 meter, ni ser hur små människorna som går bredvid är. 


 I förgrunden är världens äldsta träd, ett Java Fig Tree och i bakgrunden är barrträden som ser ut att vara hämtade direkt ur en Tim Burton film.

 Det här är en Nibung palm, den finaste palmen i hela trädgården. Så overkligt ranglig men ändå helt stabil, fascinerande helt enkelt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg