tisdag 19 mars 2013

Dauphine

God afton alla symötesvänner!

Idag kan jag äntligen presentera bilder på sjalen Dauphine!
Det är Maria som har designat den och jag teststickade den åt henne för nästan ett år sedan. 
Men det har varit så hemligt så eftersom Maria fått chans att få sitt mönster publicerat i the Knitter.
Men nu har tidningen kommit ut och jag kan äntligen få visa upp lite bilder på den!

Jag har stickat min sjal i Malabrigo Sock i färgen Solis, samma färg som jag stickade min finfina Myrtle i. Sjalen stickas från kanten och uppåt - först bården med flätor och spetsmönster, sedan kroppen som formas med förkortade varv och minskningar.
Det är en sån fin sjal och det räcker med 100 gram sockweight, ett perfekt litet projekt!

Min fina mamma fick den i morsdagspresent förra året och fick agera modell när jag var hemma i Sverige på semester i augusti.





Är ni sugna på att sticka Dauphine rekommenderar jag er att införskaffa er ett nummer på Press Stop nu på momangen!


5 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg