söndag 3 mars 2013

Orkidéfrossa på Göteborgs Botaniska Trädgård

Idag var jag på Orkidéfrossan på Göteborgs Botaniska Trädgård som varar fram till 24 mars.
Precis som förra året så lyckades jag komma den dag då en rätt fånig kille står och pratar om hur fantastiskt det är att odla orkidéer i vinkork - tydligen ska det vara väldigt snyggt (!?)

Det fanns i alla fall en mängd fina orkidéer att njuta av i växthuset, så jag ägnade min tid där inne tillsammans med kameran, så nu blir det lite orkidéfrossa även på bloggen!






2 kommentarer:

  1. Åh, orkidéer är så vackra! Jag har bara orkidéer i mina fönster, alla andra blommor lyckas jag döda av :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, orkidéer är bäst! Tyvärr så fick mina flytta hem till mina föräldrar när jag flyttade till Holland förra året. Där har alla fått sköldlöss, så nu kunde jag inte flytta med mig dem med risk för att sprida sköldlössen vidare. Sköldlöss är för övrigt den mest vidriga skadeinsekt jag vet!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg