onsdag 27 november 2013

Syfeberns baksida

Ni vet hur det är när man har fått enormt sug, det må vara efter godis, ett garn eller kanske efter att sy en klänning.
Man är sååå sugen att man inte kan tänka sig att vänta en sekund på att få det man vill ha.
Sen sitter man där, illamående efter allt godis man proppat i sig..eller som i mitt fall med en halv miljon papper som ska klippas ut och tejpas ihop för att, efter vad som känns som år och dar, bli ett klänningsmönster.

Jag blev så väldigt sugen på klänningen Hawthorne från Colette Patterns som Linnéa sytt att jag bara var tvungen att få hem mönstret på en gång. Det spelade ingen roll att det kom i tusen delar ur skrivaren, bara jag fick det nu!

Så nu sitter jag här, jag klipper och tejpar, klipper och tejpar och det känns inte som pappershögen krympt ett dugg sedan jag började!


Tanken är att det ska bli en klänning att ha på julafton, den långärmade varianten.
Men vi får se hur det går, just nu har jag varken tyg inköpt eller mönstret färdigt så det får kanske bli en klänning att ha på min guddotters dop istället!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg