torsdag 12 december 2013

Trädgårdsmäsatre, stickare ooooooch STEPINSTRUKTÖR

Har nu äntligen nått fram till målet på min resa som egentligen började med att jag råkade gå på fel träningspass i mars. Hamnade på Step (som var urlöjligt) istället för aerobics och blev hooked. 
Två månader senare gick jag på uttagning för att bli instruktör och klarade det galant. 
I september var jag på min första utbildning, sen var det en massa plugg, övning, musiklyssnande och grundstegsövande innan det bar av på andra utbildningen sista helgen i oktober.

Hela november har gått åt till att hitta musik, mixa musik, mixa om musiken, och sen göra det en gång till. Skapa pass, göra allt för många armhävningar, stå timmar i spegelsalarna och öva, öva, öva.

Igår var det min licensiering, som gick precis som den skulle och jag blev godkänd.
Idag hoppade jag in på mitt första riktiga pass, i friskiskläder och på söndag är det dags igen.
Till våren kommer jag ha två pass i veckan och jag är så peppad.

Såklart också peppad på att jag nu kommer ha mer tid till stickandet! 
Det har varit så roligt men tidskrävande att skapa första passet så mitt andra stora intresse har fått pausa lite.
Men nu är det 100 % ös på båda fronterna!

Är du friskismedlem så kom och svettas med mig på Majorna 16.30 på söndag!

 

3 kommentarer:

  1. tjohoo!!! grattis! visste att du skulle klara det galant=)

    SvaraRadera
  2. Grattis!
    Hade jag bott nära hade jag kommit på ett pass :-)

    SvaraRadera
  3. grattis, synd att majorna ligger så långt från ävsjö...STEP är KUL!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg