måndag 27 januari 2014

Cowl söker teststickare

Hej, jag är en cowl som söker teststickare!

Jag kallas Beam på engelska och Stråla på svenska. Jag är stickad i Pickles Merino Tweed, men du kan få välja ett annat garn om du vill, bara det är lika tjockt eller kanske lite tjockare.

Jag har en mönsterkant med nuppar sedan löper det genombrutna flätor ända upp till andra kanten som är avslutad med fler nuppar och en Icord-avmaskning. Är jag inte fin så säg!

Jag är hur skön som helst att bära, jag är åt det tightare hållet så jag håller mig uppe, men med ett tjockare garn kommer jag att sitta lite lösare.

Är du sugen på att teststicka mig, på svenska eller engelska, så skriv en kommentar nedan! 





16 kommentarer:

  1. Den är verkligen superfin! Trots millioners stickningar på gång blir jag förstås sugen på att teststicka.
    Garn har jag helt säkert något lite grövre i samlingen. Gissar att den är hyfsat snabbstickad... När ska den vara klar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte satt någon deadline ännu, mönstret skickas ut tidigast i helgen till de som vill teststicka. Jag behöver dagsljus för att fota den och det inner jag inte i veckan när jag jobbar. Jag tror att den tar MAX 5 timmar att sticka så det är ett snabbt projekt! Är du intresserad så skicka ett PM med din mail till mig på ravelry!

      Radera
  2. Hej !
    Jag provstickar gärna en cowl. Har inte gjort det förut så det skulle vara lite spännande.Provstickar alltså :)
    Hälsningar Maria F. iafahlen@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Jag kommer att skicka ut mönstret i helgen, hoppas jag, när jag har lite dagsljus för fotograferingen!

      Radera
  3. Hej, jag skulle gärna teststicka den här cowlen, men vad innebär det att vara teststickare? Antar att du vill få kommentarer om hur mönstret fungerade men är det inom en viss tid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, precis så testar du om mönstret stämmer och om allt är tydligt eller behöver fixas till. Jag kommer att skicka ut mönstret i helgen, jag tror att man kommer få max två veckor på sig. Det är ett väldigt snabbstickat projekt som max tar 5 timmar att sticka. Är du intresserad så skicka ett PM till mig på ravelry med din mailadress, jag heter playsweetmusic där också!

      Radera
  4. Hej jag teststickar gärna! Skickar ett pm till dig på Ravelry!

    SvaraRadera
  5. Å den ser kjempefin ut. Har ikke tid til å teststrikke nå, men lykke til med mønsteret!

    SvaraRadera
  6. Jag är på självklart! Har du kvar mina uppgifter eller ska jag skicka igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skickat ett PM till dig på ravelry!

      Radera
  7. Hej !
    Inget mönster dök upp i helgen så jag hoppas att det gick bra för dom andra som fick vara med.
    Mvh Maria F.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag har missat din mailadress, alla andra har skickat den i PM på ravelry så jag missade din. Jag mailar mönstret till dig nu, hinner du till deadline (14/2) är det såklart bra, annars är det okej, mitt fel att jag missade dig!

      Radera
  8. Hej, vad fin den är. Behöver du fler teststickare är jag gärna med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack så mycket :) Jag har redan alla teststickare jag behöver för denna gången. Men om du har ravelry kan du gå med i min grupp där, Playsweetmusic's Knitters in Crime. Där kommer jag att lägga upp alla framtida teststickningar!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg