söndag 15 februari 2015

Nyfärgat

I väntan på att få hjälp att fotografera några färdiga projekt så kommer det lite bilder på nyfärgad ull och garn.

I fredags var jag ledig och passade på att baka lite inför helgens fikabjudningar.
Medan degen jäste kändes det som en jättebra idé att färga lite garn samtidigt.
Det var kanske inte en jättebra idé, halva köket var täckt av plastfolie, färger och byttor med garn och ull i olika stadier av färgandet och andra halvan var täckt av jäsande degar, bullfyllning och mjöl.

Men det gick bra, både butterkaka och kanelbullar togs ut ur ugnen som på löpande band och i grytan ångades färgglada garn- och ullpaket.
Jag tror dock inte jag ska göra om det, inte samtidigt någon mer gång i alla fall.



Den här härvan med merinogarn i fingering weight är till en kompis som önskat sig garn i lila och neongrönt. Jag har inga neonfärger med provade med att blanda gult och grönt för att ändå få en något lysande grön färg och jag tycker det blev riktigt bra.
  Ännu en härva merinogarn i brunt, stålgrått och vita partier som jag fläckat i samma färger plus lite, lite rosa. Den här blev jag riktigt nöjd med, jag är bra sugen på att färga ull i samma färger.

 
 En roving i min egna wow-blandning som är tänkt att spinna sockgarn av eftersom den har nylon i sig. Det är en riktigt trevlig blandning att spinna! Jag har snart klar med en singel i samma blandning i gult, orange, rött och rosa som jag sen ska navajoplya.

Förmodligen dagens absoluta favorit. Ett sånt där lyckat experiment när några få färger får blanda sig med varandra så att det blir dubbelt så många färger som jag först hällt på. 
En riktig smällkaramell i merino och bambu!

Såklart finns garnerna nu på etsy!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg