fredag 10 april 2015

Pancake stack!

IJag följer många som instagrammat bilder på mat och bakverk som gör mig konstant sugen på att baka, laga mat och prova nya grejer.
En stor grej är just pannkakor, helst ska de vara veganska, placerade i en ett torn och toppade med diverse nyttiga godsaker.

Igår hade jag helt enkelt sett en pannkaksbild för mycket och jag blev så sugen att jag var tvungen att grädda min egen stack of pancakes!

Det blev amerikanska pannkakor serverade med nanaicecream med mango och cocos.

Såhär gör du din egen hög!

Pannkakor
2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
0,5 dl socker
2,5 dl mjölk
1 ägg
1 msk smält smör i smeten (md smält smör i smeten behövde jag inget fett i stekpannan)

Blanda de torra ingredienserna, vispa i mjölken och vispa till en slät smet. Vispa i ägget och till sist smöret.

Stek på medelvärme, ca 2 msk smet per pannkaka.

Nana icecream
Lika delar fryst mango och skivad, fryst banan
1/2 dl cocos
1 dadel
2-3 msk vatten (mer vatten ju mer frukt)

Stoppa allt i en matberedare och mixa tills det blivit en slät, ljus och fluffig smet med glasskonsistens.

Servera genast tillsammans med pannkakorna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg