söndag 10 maj 2015

Chiapudding med Choklad och PB Mousse

Igår la jag upp en bild på min väldigt helglyxiga frukost på Instagram. 
Receptet efterfrågades så det kommer här!

En lager på lagerskapelse i bästa lördagsanda.

Det är behöver du för en person (som är väldigt hungrig)

Chiapudding
1,5 dl soyamjölk, eller annan valfri mjölk
2 msk chiafrön
1 msk linfrön
1 tsk vaniljsocker
1 tsk arctic berry blueberry powder (kan såklart uteslutas)

Chocolatebanana PB Mousse
1 banan
1/2 avokado
1-2 msk kakao
2 tsk jordnötssmör (PB=Peanut Butter)
2-3 msk soyamjölk

GÖR SÅHÄR

Chiapudding - kvällen innan
Blanda samtliga ingredienser  i en skål, täck över och ställ i kylen över natten.
På morgonen dagen efter tar du fram den igen, rör runt. Känns den för hård så kan du röra i mer soyamjölk

Chocolatebanan PB Mousse - samma morgon
Lägg samtliga ingredienser förutom soyamjölken i en matberedare och starta.
Tillsätt sedan soyamjölk efter behov för att få en bra konsistens.

Servera mousse tillsammans med chiapudding i en fin skål eller högt glas. Varva gärna med mer jordnötssmör, banan eller andra favoritfrukter. Jag toppade min med hallon och cocoschips.

Rätten är fri från mjölk (ifall man använder soyamjölk eller annat växtbaserad mjölk) fri från gluten och helt vegansk.

Smaklig frukost!



4 kommentarer:

  1. Gott! Chiapudding är himla bra!

    SvaraRadera
  2. Elsker Chia-buding, jeg laver min med kokosmælk. Skal helt klart prøve din version den ser SÅ godt ud.

    SvaraRadera
  3. Tack! Det här är nog den bästa jag har gjort :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg