onsdag 28 juni 2017

Monetaklänning i tyg från Elvelyckan

På bilderna med Bohuströjan i inlägget innan jag har även på mig en ny klänning som jag sydde för att ha på midsommar.

Tyget kommer ifrån Elvelyckan design som framför allt säljer ekologisk jersey i vackra pasteller med roliga och lite annorlunda tryck. Trycket på tyget min klänning är sydd i kallas Flora. Jag gillar verkligen Elvelyckan, de har snabb leverans, tyger av bra kvalité vilka som sagt är ekologiska och det finns allting något under rea-fliken om en vill handla för en billigare peng.

 Mönstret Moneta Dress kommer ifrån Colette Patterns och detta är den fjärde jag syr. De första två var jag inte hundra procent nöjd med. Livet blev för lång och tyget var lite för tungt och inte av så bra kvalitet så de har noppat sig en del, så även om de är sköna så känns de inte som "finklänningar". 

 När jag sydde Moneta i pelargontyget så kortade jag livet och kjolen och fick en passform som var perfekt till min kroppsform och utgick ifrån samma modifiering till denna klänningen. Jag älskar att klänningen har så mycket vidd i kjolen och att den har fickor, fickor är ett måste!

Jag är extra tacksam att Karin (frinka på insta) hade en tvillingnål att låna mig så att jag hann få klart klänningen i tid, jag har nämligen en förmåga att ta i sönder tvillingnålar och gjorde det när jag skulle sy den första sömmen på klänningen. Klänningen satta blomster på midsommarafton och även på turen till Forskakar, jag är riktigt nöjd med den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg