lördag 15 juli 2017

Broderade löv

Precis när jag inte behövde en hobby till så upptäckte jag Sarah K. Bennings broderimönster på Etsy. Bennings designar så kallad Contemporary Embroidery, lite fritt översatt - moderna broderier, i stort sett alla är på temat växter. Efter att ha broderat ett av hennes mönster hittade jag Ellucy Stitches, som jag inspirerades av till att göra en egen design av.

 Men emedan EllucyStitches broderar tavlor med "fula" ord så ville jag brodera löv på löv. Jag hade så mycket grönt broderigarn kvar från Sarah K. Benning - broderit och det kändes fint att få användning för det. Jag printade ut ordet LÖV från datorn, sen ritade jag olika slags löv, både fantasilöv och riktiga löv. Jag ritade av bilden på mitt tyg - som är en ärvd kökshandduk. Sen har jag broderat löven så att ordet LÖV framkommer.


 Något elefantöra fick inte vara med på broderiet men bland annat ekblad och monstera finns med.

Jag gillar verkligen det här sättet att brodera, jag gillar korsstygn också, men det här är så fritt och härligt. Jag funderar redan på ett nytt broderi men då måste jag köpa något mer finvävt tyg så att det går lättare att göra små detaljer.

4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg