söndag 4 februari 2018

Gyllene kvicken i ylle

Jag har tidigare bloggat om att jag lagat ett par ylletofflor från Kavat med ett handgjort yllebroderi eftersom det gått hål på tofflan över lilltån. Nu har det alltså hänt igen, antingen är det ett ordentligt måndagspar jag fått eller så är mina fötter missbildade. Jag har inte särskilt breda fötter men lilltån ligger lite ovanpå tån bredvid så jag vet inte om den kanske därför pressar extra mycket mot tofflans insida och på så sätt har slitet hål.

Jag blev trots allt inte jätteledsen eftersom det nu innebar att det var helt rimligt att göra ett till yllebroderi för att fästa på toffla nummer två. Jag fortsatte på Harry Potter-temat och broderade en Gyllene Kvick i gult på grå botten.
 
 Tofflorna känns tjusigare än någonsin och kan fortsätta att hålla mig varm om fötterna ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populära inlägg